Uw bedrijf, organisatie of instelling is een merk dat zich duidelijk dient te onderscheiden van andere merken. Het unieke karakter van uw merk komt tot stand door 3 diensten waarvoor u op ons een beroep kunt doen: merkontwikkeling, logo en huisstijl.
De uiteindelijke bedoeling is dat uw merk snel en gemakkelijk herkend wordt. Wanneer aan deze voorwaarde voldaan is, is de basis gelegd voor het verdere succes van uw zaak.
In onze branche spreken we ook over ‘branding’ als we het hebben over merkontwikkeling en merkbeleving. Merken dienen zich aan te passen aan de veranderende werkelijkheid die ons omringt.
Wenst u ook van bedrijfsimago te veranderen? Op basis van een uitvoerig gesprek over uw bedrijfsdoelstellingen geven we advies over positionering en profilering, over de gewenste identiteit en daarmee samenhangende merkwaarden. Dit vormt de basis voor een nieuwe vormgeving of huisstijl.
Bij de ontwikkeling van een merk gaan we pragmatisch, efficiënt en met kennis van zaken te werk.
Uw logo is de grafische weergave van uw bedrijfsnaam, of productnaam.
Een logo bestaat uit een beeldmerk en/of een woordmerk. Het beeldmerk is de unieke en herkenbare tekening of de vorm. Het woordmerk is uw merknaam in een bepaald lettertype.
Een logo kan ook een pay-off (slogan) bevatten.
Bij het ontwerpen van een logo starten we steeds met een uitgebreid gesprek. Hierdoor krijgen we een compleet beeld van uw bedrijf en van u als ondernemer. Door uw zaak beter te vatten, kunnen we een logo ontwerpen dat uw merk 100% representeert.
Uw huisstijl, ook wel corporate identity genoemd, bestaat uit uw logo, kleur, lettertype, vormen, taal, tone-of- voice en fotografie. In uw huisstijl komen alle aspecten van uw merkwaarden en identiteit samen.
Uw huisstijl vormt de fundering van uw merk. Daarom is het een belangrijk strategisch middel voor uw positionering en profilering.
Elke vorm van interne en externe communicatie dient uw huisstijl consequent uit te dragen. Op deze manier maakt u uw kernwaarden consistent zichtbaar voor alle betrokken partijen, waaronder ook uw medewerkers. Het vertalen van uw merk over de hele bedrijfsvoering komt uiteindelijk uw bedrijf ten goede.
De bekendste communicatiemiddelen die uw huisstijl uitdragen zijn briefpapier, website, sociale media, bedrijfsbrochure, visitekaartjes, de belettering van uw bedrijfspand en wagenpark, kleding,…